måndag 11 oktober 2010

Vilken kväll

Det började med att jag med en stor saftig, ketchupdränkt hamburgare satt i soffan. Jag tog en tugga och det sprutade ketchup över hela mina båda händer. Jag gick genast för att tvätta av dem i badrummet men torkade av misstag av ena handen på byxorna, åh nej. Nu var jag tvungen att tvätta mina byxor.

När jag hällde tvättmedel i maskinen, exakt två koppar, råkade jag välta ut resten av mitt 14-liters paket ariel. Helvete utropade jag, rakt på min laptop som av någon anledning stod på tvättstugegolvet... Jag skyndade mig att spola av den med slangen på uppfarten och torkade den sedan med en hårfön från 1957 som jag vunnit på en auktion. Till min förskräckelse fick jag då se att jag råkat spruta upp lera på husväggen med slangen.

Snabb som jag är grep jag en tvättsvamp och gnuggade bort den oönskade smutsen. Då fick jag se att smutsen hade fastnat på svampen, skit också, hur skulle jag få den ren? Jag fick en snilleblixt, med diskborsten såklart! Igen blev jag besviken när jag insåg att smutsen fastnade på borsten istället. Hur skulle bära mig åt? Jag accepterade situationen och eldade upp den jävla borsten, över elden grillade jag några hamburgare som jag satte i mig medan jag lyssnade på Mozarts Eine Kleine Nachtmusik och bara njöt av livet.

Carpe Diem






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar