måndag 26 oktober 2009

Förbättrad läkarvård kräves!


Det är knappast första gången jag inser att tid är något vi antingen har för lite eller för mycket av här i världen.
Det värsta jag vet är att vara stressad, men ändå blir jag ständigt utsatt för det. Varje gång jag är inne på facebook, twitter, bloggen...you name it, upplever jag en sorts stigande panik. Om stress är det värsta jag vet, för jag är en man som står vid mitt ord, är känslan av att vara ovetande och utan "uppdatering" förmodligen det näst värsta jag vet!

Det är väll inget konstigt med det? Jag gillar att ha koll på läget och vill gärna veta vad mina vänner gör, trots allt måste man ju hänga med. Men allt är så himmla tidskrävande.

Eftersom jag inte har någon iphone kan jag inte vara kontaktbar och uppdaterad 24 timmar om dygnet. Vad är inte jobbigare än att kommentera 100tals statusuppdateringar, vem som blivit vänn med vem, vem som gick med i den gruppen och vem som kanske kommer delta på den tillställningen..? Bara för att man gick på lunch i någon timme? Det är stressigt men nödvändigt.

Jag tycker det är så jävla intressant att veta av andras liv. De flesta har faktiskt ganska intressanta sådanna. Ni anar inte vilken nytta jag haft av det...

Jag behöver dock råd. Läkaren har avrådit mig från att sitta vid datorn under en veckas tid, då han påstod att mina rödsprängda ögon, stela rygg, muskelknutar och humörssvängningar skulle tyda på allvarlig stress. Hur ska jag göra? Jag kommer väll om något bli ännu mer stressad om jag ska ta igen en hel jävla veckas inlägg och statusuppdateringar? Han kan inte haft mycket i IQ den doktorn.

1 kommentar: